ستایشِ دست قدرتمند و قلب مهربان علی خسروی
آیین بزرگداشت زندهیاد علی خسروی با عنوان «ستایشگرِ فرهنگ» توسط انجمن صنفی گرافیک ایران، با حمایت و همکاری مدرسه ویژه و گالری سهراب، عصر جمعه ۲۲ خرداد ۱۴۰۵ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
آیین بزرگداشت زندهیاد علی خسروی با عنوان «ستایشگرِ فرهنگ» توسط انجمن صنفی گرافیک ایران، با حمایت و همکاری مدرسه ویژه و گالری سهراب، عصر جمعه ۲۲ خرداد ۱۴۰۵ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس و پوستر «موزهها در جنگ» با عنوان بینالمللی Museums at War روز سهشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این رویداد با حضور بهرام کلهرنیا، شادمهر راستین، محمد ابراهیم زارعی، جواد آتشباری، سیداحمد محیط طباطبایی و فاطمه رضایی همراه بود.
سیفاله صمدیان با اشاره به نقش هنر در بازتاب مسائل محیطزیستی گفت: در میان هنرها، عکاسی جایگاه ویژهای دارد؛ چراکه عکس، اگر درست گرفته شده باشد، قدرت باورپذیری بسیار بالایی دارد. مخاطب با دیدن یک عکس بهراحتی با واقعیت روبهرو میشود و همین ویژگی میتواند آن را به ابزاری مؤثر برای نشان دادن بحرانهای محیط زیستی تبدیل کند.
آیین رونمایی از کتاب تازه مرحوم استاد هوشنگ سیحون، معمار، نقاش و طراح نامآور ایرانی، با سخنرانی فرزندش، نادر سیحون همراه بود. او در این مراسم با مرور خاطرات شکلگیری این اثر ارزشمند مکتوب، از وسواس هنری پدر در انتخاب قطع و ابعاد کتاب گفت.
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس هیات مدیره خانه سینما در نشست «خانه دوست کجاست؟ گرهگشایی از تشکلهای صنفی هنری» که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: «در نهایت، ما در بستر موجود کار صنفی را پیش میبریم و سعی میکنیم با هوشمندی از ظرفیتهای حداقلی استفاده کنیم تا فعالیتهای فرهنگی و صنفی هنرمندان دچار وقفه نشود.»
کمیته ملی موزهها به مناسبت ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت)گرامیداشت روز جهانی موزه، این مراسم را در هشتادمین سالگرد تأسیس ایکوم در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار کرد.
«شب شاهنامه و جلال خالقیمطلق» در قالب نهصد و چهل و دومین شب از شبهای مجله بخارا، عصر پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
عکاس : لیلا ابراهیمی [...]
«جشن آهنگ سرگذشت»؛ صد و هشتمین سالروز تولد «فهیمه اکبر» عصر سهشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در افتتاحیه هفته معماری اسپانیا گفت: امیدوارم اینگونه برنامههای باپشتوانه با هدف تداوم مبادلات فرهنگی ادامه یابد.