نمایشگاه منتخب عکس‌های جنگ تحمیلی سوم در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران

منتخب عکس‌های پویش ملی «وطن به روایت من» یکم تا سی و یکم تیر ۱۴۰۵ در نمایشگاه محیطی خانه هنرمندان ایران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

حضور غیاب | شب‌های یادبود قربانیان مدرسه میناب | 2

پرفورمنس «حضور‌‌ و غیاب»، به یاد کودکان شهید دانش‌آموز مدرسه شجره طیبه میناب، از 4 تا 11 خرداد 1405 با همکاری خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی در فضای باز مقابل خانه هنرمندان ایران، برگزار شد. این برنامه با همکاری خانه هنرمندان ایران و شهرداری منطقه ۶، با حمایت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران به اجرا درآمد.

حضور غیاب | شب‌های یادبود قربانیان مدرسه میناب | 1

پرفورمنس «حضور‌‌ و غیاب»، به یاد کودکان شهید دانش‌آموز مدرسه شجره طیبه میناب، از 4 تا 11 خرداد 1405 با همکاری خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی در فضای باز مقابل خانه هنرمندان ایران، برگزار شد. این برنامه با همکاری خانه هنرمندان ایران و شهرداری منطقه ۶، با حمایت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران به اجرا درآمد.

کودکانی که شمع‌‌ فروزان شدند / «حضور غیاب» فرصتی برای شنیده شدن صدای مردم

امیر اثباتی با اشاره به رویکرد اجرای «حضور غیاب» یادبود دانش‌آموزان شهدای مدرسه میناب در فضای باز مقابل خانه هنرمندان ایران گفت: صورت‌مسئله ما این بود که از ظرفیت‌های هنری هر سه خانه تئاتر، موسیقی و سینما استفاده کنیم تا با زبان هنر و نگاهی هنرمندانه، این فاجعه را به مدت یک هفته هر شب به اجرا درآوریم.

هنر، بُرنده‌ترین سلاح در «جنگ روایت‌ها» است / تعامل مدیریت شهری با خانه‌های صنفی برای تولید معنا

دکتر محمدرضا کارچی‌ مشاور شهردار منطقه ۶ تهران و دبیر جشنواره عاملیت هنر در سیمای شهر تهران، به تشریح ابعاد همکاری شهرداری با نهادهای هنری پرداخت و بر لزوم استفاده از زبان هنر برای بازخوانی وقایع تاریخی و پاسخ به مطالبات فرهنگی جامعه تاکید کرد.

مردم به نگاه من شکل دادند

«مهدی آشنا» با اشاره به این که جامعه پیشرفته، مدیون زنان پیشرو و فرهیخته است، گفت: تئاتر به من یاد داد که «درام» را در قاب‌ها پیدا کنم. در پروژه «شروع ماجرا»، من فقط بدون قضاوت، سوار بر موج سیالِ حضور مردم شدم و در واقع، این خودِ مردم بودند که به نگاه من شکل دادند.

اتابک نادری: «روایتگری»، رسالت اصلی هنرمند است / هنر، ضامن ماندگاری حماسه و ایثار

اتابک نادری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگردان و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، در حاشیه دومین شب از مراسم «حضور و غیاب» در فضای باز ورودی خانه هنرمندان ایران، بر نقش بی‌بدیل هنر در ثبت تاریخ و تلطیف روح جامعه تاکید کرد و حضور هنرمندان در این مراسم را یک ادای دین خالصانه دانست.

ما به دنبال حمایت از هنرمندان تجسمی، تئاتر، موسیقی و سینما هستیم

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید درباره برنامه‌های این بنیاد برای حمایت از آثار تولید شده در جنگ تحمیلی ۴۰ روزه گفت: ما به شدت به دنبال حمایت از هنرمندان در عرصه‌های تجسمی، تئاتر، موسیقی و سینما هستیم.

«بلوط‌های سپید» در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه عکس «بلوط‌های سپید» در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. در این نمایشگاه، مجموعه عکس‌های «محمد فوقانی» عکاس مشهور سینمای ایران از فیلم سینمایی «اتاقک گلی» ساخته محمد عسگری به تماشا گذاشته می‌شود.

رفتن به بالا